"ÖZ SİVAS TURİZM'DEN BİLET ALAN HER YOLCUNUN (GÜVENLİĞİNİZ AÇISINDAN) 30 KG'MI GEÇMEMEK KOŞULU İLE EN FAZLA İKİ ADET BAGAJ HAKKI VARDIR."
Güvenliğiniz için eşyanızı bagaja kendiniz teslim ediniz ve mutlaka
bagaj fişinizi isteyiniz.
Kayıp eşya ödemeleri bagaj fişi verildiği halde kaybolan bagajlar içindir.
Kıymet takdiri yapılmayan valiz vs eşyaların kaybı halinde en fazla
bilet ücretinin iki katı ödeme yapılır.
Yolcularımız için tanınan ücretsiz bagaj hakkı 30 kg mı aşmamak koşulu
ile 2 (iki) adettir. Bu miktarı aşan yükler alınmayabilir.
Bagaja teslim edilmeyen eşyaların ( otobüs içinde, koltuk üstü raflarda,
koltuk filesinde unutulması, kayıp ve çalınması durumunda tüm mesuliyet
yolcunun kendisine aittir.
Şehir içi servis araçlarında ve Terminallerimizde emanet olarak bırakılan,
unutulan, başka bagajla karışan, çalınan eşyaların tüm mesuliyeti yolcunun
kendisine aittir.
TAŞINAMAZLAR
Bagajın içerisinde;
Kırılabilir eşya ve bozulabilir madde, Akıcı ve kokucu madde, büyük
ebatlı parça, Elektronik cihaz, Müzik aleti, İlaç, Değerli eşya (para,
mücevherat, ticari ve kıymetli doküman, pasaport, kimlik vb.) Tehlikeli
madde (ateşli silah, mermi, yanıcı, kimyasal nitelikli madde. Vb.)
Gibi eşyaların taşınması ve kaybı durumunda; maddi ve manevi zararından
firmamız sorumlu değildir.
KAYIP BAGAJ
Yolculuk sonunda, bagaj fişi karşılığı bagaja teslim edilmiş eşyanın
çıkmaması (kaybolması) durumunda yolcumuz aynı gün kendisine en yakın
Öz Sivas Turizm Terminaline başvurarak Kayıp Bagaj Formu doldurması
gerekmektedir. Kayıp bagaj formunu ekde görebilir dilerseniz çıktı alabilirsiniz.
Kayıp Bagaj Formu formun doldurulduğu Terminal tarafından Halkla İlişkiler
Müdürlüğüne gönderilir.
Kayıp Bagaj Formunda yazılı bilgilerin mutlaka doldurulması gereklidir.
Kayıp Bagaj Formu doldurulduktan sonra sıra ile;
1 ) Kayıp Eşya için ilk başvurulan Terminal
2 ) Sivas Kayıp Eşya Deposu
3 ) Halkla İlişkiler Müdürlüğü devreye girer.
15 gün sonra sonuç hakkında yolcu ile görüşme yapılır.
Bu zaman içerisinde kayıp eşya bulundu ise eşyayı bulan kişi tarafından Öz Sivas Turizm Kayıp Eşya Deposuna tutanakla imza karşılığı teslim edilir veya kayıp eşyası depodan teslim edilecek yolcuya tutanakla imza karşılığında teslim edilir. Bulunamayan kayıp eşyalarla ilgili olarak değer tesbiti yapılmışsa değeri, değer tesbiti yapılmamışsa en fazla bilet bedelinin iki katı tutarında ödeme yapılır.
HASARLI BAGAJ
Bagajın taşınma esnasında Firmamızdan kaynaklanan bir sorundan dolayı
zarar görmesi durumunda, yolcunun terminalden ayrılmadan Öz Sivas Turizm
yetkilisine Hasar Tespit Raporu tutturması gerekmektedir. Hasar tespit
raporunun aslı Öz Sivas Turizm Halkla İlişkiler Müdürlüğüne gönderilir.
1 Hafta sonra yolcu ile sonuç hakkında görüşme yapılır ve sonuçlandırılır.
EVCİL HAYVAN
Otobüs içerisinde evcil hayvan taşınması, Karayolu Taşıma Yönetmeliğinin
50-b maddesi gereği yasaktır. Bagajda taşınması istenen evcil hayvanlar
ancak özel kafeslerinde gerekli tedbirler alınarak taşınabilir. Bu konuda
insiyatif Öz Sivas Turizm . dedir. Kafesi olmayan evcil hayvanlar
bagaja kabul edilmez. Evcil hayvanın zarar görebileceğine veya yolcuyu
rahatsız edeceğine kanaat getirilirse evcil hayvanın taşınması sözkonusu
değildir.
Bagajda taşınacak evcil hayvanların başına gelebilecek her türlü sorumluluk
yolcuya aittir.
"Karayolları Taşıma Yönetmeliği:
Madde.50:
a ) Yurtiçi ve uluslar arası taşımalarda yolcunun 30 kg. a kadar olan
bagajı ücretsiz taşınır. Bagajlar yolcuların biletlerinde gösterilen
koltuk numaralarına göre etiketlenir.Yolcu taşınmalarında taşıt bagajının
toplam istiap haddini aşan eşya taşınmaz. Yolcu taşımalarında yolcuya
ait olmayan ticari eşya ve kargo taşınmaz.
b ) Özel kafeslerinde kedi, köpek, ve kuş gibi evcil hayvanlar bagaj
taşımaya mahsus bölümlerde taşınabilir. Taşıtın içinde canlı hayvan
hiçbir zaman taşınmaz"